niedziela, 30 września 2012

Gitara

                           Cześć! Napiszę dziś co nieco o jakże popularnym instrumencie muzycznym, czyli o gitarze. Z tego co zauważyłam, większość chciałoby ją mieć i umieć na niej grać. Ja dostałam swoją jak miałam może 15 lat grać coś umiem, ale niewiele.. Co jakiś czas dostaję motywację żeby się za nią zabrać, ale to oczywiście co jakiś czas zaznaczam :D Ja posiadam gitarę klasyczną, ale o wiele bardziej podoba mi się akustyczna. Ogólnie gitary dzielą się na akustyczne i elektryczne. Teraz kilka ciekawostek:

-Jakość drewna ma decydujący wpływ na brzmienie gitary.

-Dawniej struny gitar wykonywane były z preparowanych zwierzęcych jelit.

-Joe Satriani swoje najszybsze solo zagrał podobno w utworze Lords Of Karma na płycie Surfing With The Alien (1987 r). Utwór utrzymany jest w tempie 160 bitów na minutę i jak obliczono, Joe gra tam 14,6 dźwięków na sekundę.

-Słynna firma Eventide, znana z produkcji gitarowych multiefektów, używanych m. in. przez Steve'a Vaia i Joe Satrianiego, zajmuje się na co dzień produkcją zaawansowanych technicznie podzespołów do statków kosmicznych.

-Les Paul nazywał swoją pierwszą, eksperymentalną gitarę elektryczną „the Log” („kłoda”), ponieważ wykonał jej korpus z belki, która służyła wcześniej za podkład pod tory kolejowe.

-Przeważnie ma 6 strun, lecz można spotkać również gitary z 4, 5, 7, 8, 10 oraz 12 strunami.


Teraz mogę przywołać pewnego gitarzystę, który gra po prostu rewelacyjnie. Nazywa się Igor Presnyakov, a tutaj jest jego kanał: http://www.youtube.com/user/Iggypres.
Także życzę miłej niedzieli, pa :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz